Programma week 4 t/m 6

Naast je normale bewegingspatroon is het van belang dat je 2 keer per week extra gaat bewegen. Dat kan van alles zijn: een wandelingetje, een stukje fietsen, of een training bij een van de deelnemende sport- en healthcentra.

Als je de challenge vanaf het begin hebt meegedaan en ervoor hebt gekozen om de online filmpjes uit te voeren die op onze site staan, dan kun je vanaf week 4 een extra bewegingsvorm erbij kiezen. Voeg dan 1 of 2 van onderstaande filmpjes toe aan de bewegingsfrequentie. die jij hebt gekozen.

Filmpje 3 is een intervaltraining. Dat wil zeggen dat je de bekende oefeningen uit filmpje 2 afwisselt met een dynamische beweging.

Filmpje 4 is een korte Pilates-workout. Goed voor de core (dat zijn de spieren die je taille vormen). Een sterke core ondersteunt onder meer je onderrug. Verder kan een sterke core jouw plezier in andere sportieve activiteiten vergroten.

Ben je later aan de challenge begonnen? Geen probleem! Bouw je frequentie wel op door eerst te kiezen voor de programma’s uit week 1 t/m 3 en later op te bouwen naar 3 of 4 keer per week. Je kunt dan kiezen uit de 4 programma’s, maar je kunt ook een training volgen bij een van de deelnemende sport- en healthcentra.

Kun je niet wachten tot week 4? Wissel dan eerst een van de eerste programma’s af met een workout uit week 4 t/m 6.

Succes!

Interval-workout. Nodig: matje, stoel en muur voor de wall-squat
Pilates basis. Nodig: matje

Je bereikt het beste resultaat als je ook je voedingspatroon een beetje aanpast. Op de site staan een paar basisvoedingstips. Wil je voedingsadvies op maat wilt? Neem dan contact op met een van deelnemende sport- en healthcentra.

Lekker en gezond kunnen prima samengaan. Bij verschillende horeca-ondernemers kun je tijdens de corona-kilo-challenge terecht voor gezonde afhaal- of bezorgmaaltijden. Speciale aanbiedingen vind je op de (besloten) Facebookpagina van de challenge. Maar je kunt ook een kijkje nemen op de menukaart van de deelnemende horecazaken. Kijk op de pagina Gezond en verantwoord (uit)eten.

En vergeet aan het eind van de challenge niet om even door te geven hoeveel gewicht je bent kwijtgeraakt via de resultaten-pagina.